Dobra rozgrzewka to podstawa. Bez niej może po prostu pojawić się wiele mikro urazów, na które dzisiaj nie będziemy zwracali uwagi. Jednak z czasem mogą one dać o sobie znać i wtedy pojawiający się ból będzie być może sygnałem do tego by odwiedzić lekarza lub rehabilitanta.

Patronat

Rozgrzewka na pewno powinna zawierać grupy ćwiczeń uwzględniające różne partie naszego organizmu. Sama rozgrzewka nie może być nie przemyślanym, rutynowo wykonywanym zestawem ćwiczeń. Im więcej wprowadzimy urozmaiceń, tym lepiej.

Jednym z nich jest ćwiczenie z synchronizacją. Nie tylko w parach, ale także wyższy poziom, czyli trójki i czwórki. Warto jednak zacząć od dwójek.

Tutaj nie tylko chodzi o to, by zsynchronizować ruchy, ale także oddech. Zazwyczaj w pary do ćwiczeń ustawiamy osoby, które odpowiadają sobie wzrostem. Oczywiście, o ile to możliwe. Dobór ćwiczeń jest też nie może być przypadkowy. Ćwiczenie w parach wymaga synchronizacji, wysiłku, zręczności, szybkości i oczywiście koncentracji.

Rozgrzewka synchroniczna jest idealnym ćwiczeniem z obszaru zen, rozwijające i dbające o kondycję naszego umysłu… Zresztą samo spróbujcie. W warszawskim klubie tego typu rozgrzewka jest prowadzona przez sensei Mirosława Pawlińskiego 2 dan, bardzo często.

Więcej na ten temat już niedługo…

UKS Karate-dō w Warszawie powstał blisko 15 lat temu. Do dzisiaj przez klub przewinęło się blisko 850 osób. Od samego początku Klub współpracuje z Urzędem Dzielnicy Włochy m.st. Warszawy, a przez kilka lat dodatkowo z Urzędem Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy. W klubie realizowane są szkolenia z zakresu:

  • Karate-dō Tsunami®
  • Samoobrony
  • Pierwszej pomocy oraz
  • Bieganie (grupa biegowa).

Pozostałe informacje na temat klubu tutaj!